Watermeloensalade met feta: dat is zeker het proberen waard!

Ook al weer de zomer in je bol? Zin om lekker naar buiten te gaan, van de zon te genieten en bijvoorbeeld te gaan picknicken? Of thuis lekker in de achtertuin te eten met het gezin?

Niets wat beter past bij lekker weer als watermeloen en salades. Dus waarom zouden we deze twee niet combineren? ideale frisse watermeloensalade voor jou en je gezin of voor als je gasten op bezoek krijgt. Ook is deze salade ideaal als bijgerecht als je gaat barbecueën deze zomer of om mee te nemen naar je picknick.

De bereidtijd van deze BBQ salade is slechts 20 minuten. Hij bestaat uit veel verschillende ingrediënten en de combinaties zal je ook niet snel verwachten. Dit maakt het een vrij uniek zomerse recept  maar het proberen het zeker waard. De watermeloen en gemarineerde feta zullen elkaar goed aanvullen, ook zorgen de cashewnoten die je aan het einde toevoegt voor een lekkere crunch. De watermeloen salade bevat 405 kcal, 14 g koolhydraten, 12 g eiwitten en 33 g vet per portie.

Pak je kookspullen alvast, want dit heb je nodig voor 4 personen:

– 400 gram watermeloen
– 200 gram Jumbo feta (40+)
– 125 gram mesclun melange (sla)
– 50 gram ongezouten cashewnoten
– 6 el olijfolie
– 1 citroen
– 1 rode ui
– chilipeper
– tijm
– zout en peper
– rasp en molentje

Bereidwijze:

  1. Maak de citroen eerst goed schoon en rasp daarna de helft van de gele schil van de vrucht. Maak de dressing van de salade van de citroenrasp, 3 el olijfolie, tijm en chilipeper. Zorg wel dat je de chilipeper goed hebt fijngemalen in bijvoorbeeld een molentje. Dit is belangrijk zodat de hete smaak van de chilipeper goed verdeeld kan worden over de gehele salade. Als de dressing goed geklopt/gemengd is schep je de feta erdoor en laat je het 5 minuten marineren.
  2. In de tijd dat je wacht om de feta te laten marineren kan je de watermeloen schillen en in kleine stukken snijden. Schil en snijd ook de rode ui.
  3. Strooi de sla in de schaal. Verdeel de cashewnoten, uienringen en watermeloen erover. Voeg hieraan 3 el olijfolie toe en 2 eetlepels citroensap. Schep de feta met marinade erop en bestrooi de salade met zout en peper naar smaak.
  4. Serveer de maaltijd en neem een welverdiend wijntje.

Dit artikel kwam tot stand via een samenwerking

Published by

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*